Kreatin Nedir? Nasıl Kullanılır?

Kreatin Nedir? Ne İşe Yarar?

Kreatin şüphesiz kas inşasını hedefleyen sporcular için en önemli gıda takviyelerinin başında gelir. Kreatin, kas hücrelerinde ATP(enerji) depolarını arttırarak çok daha sıkı bir antrenman performansı geçirmenize yardımcı olur. Kasların %70’i sudan oluşur, kreatin de kaslarda su tutma oranını arttırdığından kaslar daha hacimli ve hatlı görünür. Kreatin doğada kırmızı ette bulunur ama düzenli spor yapan bir insan kreatin ihtiyacını beslenerek alması çok zordur.

Güç ve dayanıklılık üzerine yoğun antrenman yapanların özellikle ihtiyacı olan kreatin, sadece vücut geliştirme değil futbol, basketbol, bisiklet gibi her branştan sporcular için gereklidir.

Kreatin Nasıl Kullanılır?

Kreatin, son araştırmalara göre en sağlıklı ve en etkili kullanım 3 hafta her gün günde 5 gr kullanım, ardından 3 hafta ara ya da 4 hafta kullanım 4 hafta ara olarak kullanım belirlenmiştir. Kreatin kullanırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur mutlaka günde en az 2,5 litre su içilmesi gerektiğidir. Kreatin vücutta su ile çalıştığı için böbrekleri normalden daha fazla çalıştırır, fakat sağlıklı ve standart bir böbrek için hiç bir probleme yol açmayacaktır. Kreatin hiç bir şekilde doğrudan bir hastalığa sebebiyet vermez.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir